Så här går vår digitala snabbavveckling till
En digital snabbavveckling är precis som det låter; snabb, enkel och digital. Bolagspartner erbjuder en förenklad avvecklingsprocess med väldigt få handlingar som dessutom är helt digital. Detta är unikt för branschen och gör administrationen smidig för dig. Vi köper bolaget och lägger ner det i vår regi. Istället för att behöva vänta de 6-8 månader som en normal likvidation tar, köper vi ditt eller din kunds bolag och sköter hela avvecklingen direkt. Redan två timmar efter att vi fått din förfrågan ger vi en kostnadsfri offert på bolaget. När allt är godkänt och signerat betalar vi ut köpeskillingen!
I samma stund som vi tagit över avvecklingen kan du lämna det bakom dig. Vi sköter sedan bolagets åtaganden såsom att lämna årsredovisning, deklarationer och kontrolluppgifter ända fram tills dess att bolaget är helt avvecklat. Vi garanterar att bolaget likvideras av oss.
När du accepterar vår offert kommer du direkt in i vår digitala checklista. Där ser du vilka handlingar som vi behöver för att hjälpa dig avveckla ditt bolag.
Eftersom våra system integrerar med alla Sveriges banker, Skatteverket och Bolagsverket så går de flesta uppgifter att hämta helt automatiskt med BankID. Självklart går det även att digitalt skriva under avtal och fullmakter. Vill du hellre ladda upp pdf-filer så accepterar vi även det.
Behöver vi någon kompletterande uppgift så får du feedback direkt i checklistan. Det skulle kunna vara att vi har fått fel period på ett kontoutdrag eller att aktieboken inte stämmer. Med enkla instruktioner är det enkelt för dig att komplettera de uppgifter vi behöver.
Hjälper du någon annan med snabbavveckling av bolag? När du loggat in kan du se precis hur långt varje ärende kommit, vad som saknas, samt ladda upp saker som du ansvarar för. Om någon annan ska ladda upp en viss uppgift så går det enkelt att dela checklistan med den personen.